niedziela, 28 lipca 2013

Raport - bezpieczeństwo w 2.lidze wiosna 2013

W lipcu PZPN opublikował raport, który dotyczy organizacji, oraz poziomu bezpieczeństwa meczów piłkarskich szczebla centralnego PZPN rundy wiosennej sezonu 2012/2013. Jak czytamy na związkowej stronie dokument został przygotowany przez Departament Organizacji Imprez, Bezpieczeństwa i Infrastruktury PZPN. Źródłem informacji były raporty Delegatów Meczowych PZPN, którzy pełnią funkcję „kontrolerów jakości rozgrywek” z ramienia piłkarskiej centrali. W grupie zachodniej 2.ligi największą publikę zgromadził mecz Chojniczanki z MKS Kluczbork 3000 widzów, zresztą Chojnice mogą się pochwalić najlepszą średnią frekwencją 1456 widzów/mecz. Oto inne drugoligowe zestawienia:
- średnia publiczność na mecz na stadionach w trakcie rundy - Górnik Wałbrzych 493 widzów, co daje siódme miejsce w lidze;
- średnia na mecz ilość zaangażowanych funkcjonariuszów policji oraz stewardów - Górnik 41 stewardów/19 policjantów (tylko Jarota, Oława i Ruch korzystali z mniejszej ilości policjantów), największe siły porządkowe były angażowane w Sosnowcu i Polkowicach;
-najbardziej gościnny klub w lidze - ROW Rybnik -  łącznie 854 kibiców gości, rekord wyjazdowy ligi - Zagłębie w Rybniku (410), Górnik wiosną przyjął zaledwie 59 kibiców (mniej Raków - 4 i Ruch -0);
Następnie sklasyfikowano w kilkunastu kategoriach organizację meczów. W drugiej lidze bezapelacyjnie najlepiej organizowane mecze są w Polkowicach, a wzięto pod uwagę m.in.współpracę organizatora i podmiotów publicznych, bufety, parkingi, sanitariaty, ciągi komunikacyjne, obsługa niepełnosprawnych, warunki oglądania meczu, spiker etc. W czołówce znalazły się również MKS Kluczbork, Rozwój Katowice i Chrobry Głogów. Brak na czołowych miejscach w jakiejkolwiek kategorii Górnika Wałbrzych. O ile sprawy związane z infrastrukturą mają alibi w postaci budowanego jeszcze podczas rundy wiosennej Aqua Zdroju to np. polityka informacyjna jest pstryczkiem w nos dla zarządu klubu. Większość akcji promocyjnych meczów wzięli na siebie sami kibice. Wizerunek piłkarzy wykorzystywany jest przez sponsorów, a czemu klub nie robi nic by zachęcić kibiców do przyjścia na Stadion 1000-lecia? Teraz nadchodzi runda prawdy dla działu nie tylko marketingu, ale i informacji. Basen otwarty, więc nie ma wymówki. Na klubową witrynę czekano bardzo długo, w końcu jest, ale co do aktywności to można mieć wiele zastrzeżeń. Nie chodzi już o layout, czcionki itp. Media nie aktualizowane od jesieni ubiegłego roku. Wyniku z pierwszego ligowego meczu ze Stargardu Szczecińskiego  nie uświadczy się blisko 30 h po meczu, gdzie klubowa strona powinna być pierwszym źródłem informacji. Brak relacji live, gdzie jedynie sygnalizuje się linki do stron typu lajfy.com czy skibasport.pl, gdzie mamy do czynienia z najgorszą tekstową relacją jaka tylko może być, a najczęściej jest to przepisywanie przez redaktora newsów z innych stron. Wystarczy spojrzeć na strony konkurencji, by zobaczyć jak to robią najlepsi. Czytelny układ, biogramy piłkarzy kadry, relacje, galerie foto, video. A jak powinna wyglądać relacja tekstowa wystarczy wejść na stronę zagłębia sosnowiec. W drugiej lidze w tym sezonie obowiązek jest nagrywania meczów. Czy klub nie może skorzystać z tego i wrzucać skróty, bramki na stronę klubową lub na youtube? Przed laty były transmisje w tvwałbrzych, potem w tvtwoja, ale obecnie w wiadomościach lokalnych nie zobaczymy relacji z meczów. A to jest właśnie polityka informacyjna klubu - ktoś zobaczy, przekona się, przyjdzie na mecz, kupi bilet zysk dla klubu. Kiedy w mediach (gazety, strony, telewizja, radio) ukazał się wywiad z trenerem, piłkarzem Górnika? Oczywiście po meczach są krótkie wypowiedzi lub po zawierusze po zwolnieniu Bubnowicza. Ale czy nie byłby poczytny wywiad np. z Morawskim, trenerem Bubnowiczem czy Jaworskim lub byłymi piłkarzami Górnika?
Przykłady by ulepszyć działalność organizacyjną można brać garściami od innych, którzy już się sprawdzili. Wystarczy tylko chcieć i nie chodzi tu o miejsce w rankingu PZPN, ale o zapoczątkowanie nowej mody na Górnika. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz